I onsdagens Dagens Nyheter uppmärksammades en ny studie genomförd vid Madrids autonoma universitet. Enligt författarna till studien motbevisar...
I går presenterade Livsmedelsverket resultatet av en undersökning om svenskars inställning till LCHF, en kost som består av lite kolhydrater och...
I dagens Aftonbladet publiceras en artikel om LCHF-kost och de negativa effekter kosten kan ha på hälsan. Artikeln framhåller ny forskning...
Att Medelhavet inte enbart är ett varmt och spännande resmål utan även en nyttig och god inspirationskälla för vår matlagning och kosthållning...
27 oktober hölls det 4:e globala IEM mötet, som en del av den 11:e internationella nutritionskonferensen, FENS (Federation European Nutrition...
SVT:s konsumentprogram PLUS lyfte nyligen frågan om olika dieter och vad det i kronor faktiskt kostar att följa dem. Dieterna som undersöktes var...
Svenska Dagbladet har under den gångna veckan publicerat en artikelserie om socker och beroende. En kost med en hög andel socker och fett har visat...